een na laatste dag in het noorden! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marco-Paulo & Marlijn - WaarBenJij.nu een na laatste dag in het noorden! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marco-Paulo & Marlijn - WaarBenJij.nu

een na laatste dag in het noorden!

Door: MP en Lijn

Blijf op de hoogte en volg Marco-Paulo & Marlijn

29 Mei 2006 | Thailand, Chiang Mai

Hallo allemaal!!

Bedankt voor jullie reacties en felicitaties!! Jaja, 30.. Wat een leeftijd..

Ik zal even bij het begin beginnen, dat is toch vaak het handigste, want als ik ergens middenin begin dan zijn jullie de draad misschien meteen al kwijt..

Op 21 mei zijn we per bus naar Chiang Mai gereisd, dat was gelukkig niet zo'n lange reis. We hoefden pas bij de eindbestemming uit te stappen, dus geen zorgen over hoe en waar uit te stappen. Johan (de verhuurder van het huisje waar we 8 nachten zouden blijven) stond ons al op te wachten met z'n jeep en bracht ons naar het huisje, dat naast het huisje staat waar hij en zijn vrouw Paang wonen.

We konden met hen mee-eten, en Paang heeft heerlijk gekookt! Ze zijn erg vriendelijk en gastvrij en ze hebben 2 gezellige honden, DamDam (betekent zwartzwart in het Thais) en DengDeng (betekent roodrood in het Thais).

Het huisje is erg leuk, al moeten we wel met de jeep erop uit als we ergens naar toe willen, want in de omgeving zelf is weinig te beleven.. Aan de ene kant wel fijn, want MP is toch erg moe nu en het is hier heel rustig, maar aan de andere kant zijn alle bezienswaardigheden minstens een half uur rijden en ik heb geen rijbewijs..

De 23e zijn we naar een massagesalon gegaan en hebben we ons 2 uur lang laten masseren, ook een leuke manier om je verjaardag door te brengen! Johan en Paang hebben ons 's avonds meegenomen naar een restaurantje dat Oma en Opa heet in het Thais. Het was er erg leuk, Oma bediende en Opa kookte.

Verder hebben we de tijd doorgebracht met gemasseerd worden, Thaise kookles volgen, een nachtmarkt bezoeken en nu zijn we dan in Chiang Mai. Morgen vliegen we weer naar Bangkok, vanwege de overstromingen rijden er geen treinen. In Bangkok hebben we dan nog een paar dagen.

Hier heeft het ook flink geregend en we hebben vaak de kaplaarzen aan moeten trekken die we van Johan hebben geleend. We hebben onze rust hier ook wel genomen. Hoewel hier genoeg te doen is, is het rijden ernaar toe erg vermoeiend en lang, dus we hebben steeds maar korte stukjes gereden.

De vakantie is al bijna voorbij en de tijd is erg snel gegaan!! We zullen vanuit Bangkok vast ook nog wel een keer van ons laten horen!!

Liefs,
MP en Lijn

• 29 Mei 2006 - 08:06

Moedertje:

Als eerste in een lang te verwachten rij even dit-we houden van jullie en kijken weer naar je uit-doe rustig aan en we zijn blij jullie heelhuids te lezen cq horen steeds.knuf

• 29 Mei 2006 - 08:12

Marjo:

Fijn om weer wat van jullie te horen, gelukkig hebben jullie het naar je zin, zo te lezen. Grappig om bij Opa en Oma te gaan eten!
    Hier in Papendrecht gaat alles zijn gangetje met PepPep en HikHik. Wij zijn al aan het voorbereiden voor Ierland (kaplaarzen mee). Denken jullie aan de emmertjes?
    Veel liefs,xxxxxxx
    JoJo.

• 29 Mei 2006 - 18:46

Plientje:

Jeej! Weer een berichtje! Ik ben wel jaloers op die massages die jullie gehad hebben hoor! Misschien dat jullie terug in NL zelf ook willen oefenen met massages geven? Ik bied me graag aan als proefkonijn!!! ;)
    Tot snel!
    x Plientje

• 31 Mei 2006 - 12:58

Katjemart:

Welkom in Bangkok, fijn dat jullie alweer midden in de drukte rondhobbelen en tijd voor leuke winkeltjes hebben nu.Lijntje was er vast wel aan toe, eventjes wat meer te beleven...en hoeveel meer hé!
    Wij hier zitten nog steeds in de kou en de regen,maar doordat jullie eraan komen waren de voorspellingen voor aankomend weekend richting zonnestraal...direct een hele berg frisse voor jullie besteld als overgang van hitte naar de kou!Zaterdag komt Sillie van de honden met een stelletje naar de Rijnhal, voor een show.
    Dus daar natuurlijk heen om te leren kennen.Zal ik foto's van het stel maken daar.Joepie we verheugen ons enorm op jullie en morgen gaat Mart aan het appeltaart bakken.Zullen we nog een weekendmandje eten klaarzetten thuis? Brood-melk etc?Ik ga badderen nu-zoveel verwenakties bij jullie, moet gewoon ook ff hé!
    Knuffels en misschien tot zo,Mam