Sukothai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marco-Paulo & Marlijn - WaarBenJij.nu Sukothai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marco-Paulo & Marlijn - WaarBenJij.nu

Sukothai

Door: MP en Lijn

Blijf op de hoogte en volg Marco-Paulo & Marlijn

20 Mei 2006 | Thailand, Bangkok

Hallo lieve mensen!!

Bedankt voor jullie leuke berichtjes!
We zijn nu in Sukothai, en hebben net rondgefietst in het Historical Park, was erg mooi!! Ze hebben er helaas geen emmertjes.. Het idee van Plien is wel erg leuk, gaan we zeker een keer doen!!

Morgenochtend gaan we met de bus naar Chiang Mai, de tweede grote stad van Thailand, in het Noorden.

De reis gisteren van Kho Pha-Ngan naar Sukothai was wel een beetje teveel van het goede, ik zal even vertellen hoe het is gegaan.

Om negen uur 's ochtends bracht de eigenaar van onze bungalow ons met de jeep naar de haven, daar zou om tien uur de boot gaan. De boot ging pas om half elf, en die reis duurde ongeveer drie uur. We kwamen aan op het vaste land, waar we een bus namen naar Suratthani, waar we weer moesten overstappen in een taxi naar het vliegveld. Ongeveer drie kwartier voordat het vliegtuig zou vertrekken kwamen we daar aan. Het vliegtuig naar Bangkok deed er een uurtje over. Op het vliegveld werden we opgehaald door een man die ons naar het busstation bracht. Het bleek dat de eerste bus pas om half elf zou gaan en het was toen zeven uur.. We hebben gewacht, wat gegeten, gewacht en toen ging de bus. Die deed er nog eens zes en een half uur over zodat we rond vijven werden afgezet bij het guest house..

Dat was trouwens nog wat, de chauffeur vn de bus sprak nauwelijks Engels en snapte niet goed waar we afgezet moesten worden. Gelukkig waren er twee aardige Thaise mannen die met het guesthouse wilden bellen om door te geven dat we laat zouden aankomen en zij hebben ook aan de chauffeur uitgelegd waar we precies moesten zijn.

Gelukkig was er bij het guesthouse nog iemand die ons de sleutel van de kamer kon geven en konden we meteen gaan slapen..

Morgen vertrekken we alweer naar Chiang Mai, we zijn al over de helft van onze tijd in Thailand!!

Hopelijk gaat met met jullie allemaal goed en hebben degenen die al op vakantie zijn geweest (Nish!) een leuke vakantie gehad!!

Liefs,
MP en Lijn

  • 20 Mei 2006 - 12:48

    Ruby:

    Hoi Marlijn en Marco!
    Ik wist niet dat ik kon reageren, wat leuk!!!
    Fijn om te horen dat het goed met jullie gaat!
    Hier is het echt rotweer momenteel, regen en storm, dus geniet er maar van!
    Veel liefs van ons.

  • 20 Mei 2006 - 13:03

    Moedertje:

    Sukothai, net even op internet gekeken,mooi ook weer daar hé! Blij weer wat van jullie te horen cq lezen,Het giet hier met bakken de lucht uit en lijkt zowaar wel herfst.Martey zit te leren en zal op jouw verjaardag,MP, óp gaan om half 2 hier..denk 5 uur later bij jullie.Waarschijnlijk gaan we niet naar Handel, maar wel donderdag ofzo naar Silvia voor een bezoekje Yorkies..gaaf joh, er loopt er dan 1'tje van 12 weken rond en ga ik dus loei veel fotograferen.Als jullie weer thuis zijn..samen erheen! Wat een gruwelijke lange reis,als we de volgende keer met zn allen meegaan, dan korten we dat onderdeeltje wel in en gaan rechtstreeks naar het mooiste wat jullie gaan beleven.Horen we dan wel van jullie.Chiang Mai is wonderschoon, blij dat jullie daar dan al een goede plaats geregeld hebben en we wensen jullie daar wel meer rust en frisse dagen tussen door zonder nattigheid.
    Jamer dat de vorige mail niet binnenkwam, maar dat verhaal horen we dan weer in levende lijfe.Nu jullie zo ver van huis zijn, merken we extra hoeveel we aan je denken en kijken echt uit naar jullie thuiskomst en staan dan heerlijk op schiphol op je te wachten.
    Voor nu weer dikke knuffels en tot snel hopelijk weer eens in de msn.Kaatjema

  • 20 Mei 2006 - 13:11

    Moedertje:

    Hoe zal de reis naar Chang Mai gaan...vliegen? Jellie is hier nu en zal ook schrijven, vast veel liefs

  • 20 Mei 2006 - 13:23

    Martjuh:

    Ik druk druk druk-leren en een punt hoofd-Kaat zegt-nou nou...Als ik dinsdag niet slaag, trapt moedertje me het huis uit..vinden jullie dat een riéele optie...plekkie vrij houden voor mij he.Mag ik jullie huis dan ff lenen-mocht het helemaal mis lopen? Zonder gekheid, eindelijk doe ik nu m'n best,maar ben bar afleidbaar.We hopen het beste maar.Probeer tussen al dat egries wel tot je rust en genieten te komen he
    Nou, tot vlgd keer maar weer.

  • 20 Mei 2006 - 13:24

    Martjuh:

    niet geries, maar gereis!

  • 20 Mei 2006 - 13:30

    Charelle:

    ho0iii,,
    is het leuk daar??
    zou vast wel he:-)
    mooie foto's!
    jammer dat ik geen vleugels heb :-)dan was ik er zo heen gevlogen hahaha
    die fot0 van dat hondje is net sneaky mijn hond haha
    meschien mag ik met martie en ka mee naar die hondjes kijken bij silvia :-)
    maarja verder weet ik niks te zeggen :-)
    groetjes daar!!!



  • 21 Mei 2006 - 17:05

    Pep:

    in zó'n orte tijd al weer zoveel gezien en meegemaakt, echt geweldig leuk om dat allemaal zo te lezen, t lijkt af en toe wel of ik meereis, voor ons schiet het nu ook op, over een kleine 2 weken zitten we op onze bestemming in het "verre" Ierland. Heel veel plezier en geniet er van, veel liefs
    de pep

  • 22 Mei 2006 - 20:49

    Moedertje:

    Geef mij maar een weeeh mensen...riepen we al daags te voren, wanneer jij-Marco-Paulo bijna jarig zou zijn.
    Verdorie..30 jaar alweer geleden, dat mijn zonnetje ter wereld kwam.
    Wat waren jouw vader en ik blij.De dag dat je je aanmeldde werd een groot feest.Iedereen werd alvast uitgenodigd om de volgende morgen aan de taart te komen en stond ik te bakken, dat de stukken er af vlogen.Nesteldrang, noem je dat, zoals nog snel even dit en dat gaan kopen in de stad.
    En midden in die stad meldde jij jouw komst.Dat weet je nog wel van die eeuwige, geef mij maar een weeh verhalen.Pap en ik liepen te dollen en waren dolgelukkig.
    Wachten was lang geweest en wij waren erg aan je toe! Nu vandaag dus weer, wachten om je eens flink te kunnen knuffelen, gelukkig is het de moeite van het wachten waard. Jullie genieten samen!Nemen wij maar aan hé! Wees maar blij dat deze speciale dag bij jullie mooier is dan hier bij ons. Het stormt nog steeds hier en koud joh!
    Zelf een beetje in de lappenmand met griepjes en alles wat pijn doet door de kou en al dagen misselijk makende hoofdpijn.Geniet dus optimaal van de zon nu het kan.Morgen sta ik op scherp achter de pc, wie weet hebben jullie de kans om een internet café aan te doen, dan is er vast deze voorbode.
    Mochten we je niet direct treffen, vanwege het tijdsverschil, bij deze vast een hele dikke verjaarsknuffel in afwachting op ons kontact.Jouw geboorte maakte mij tot het rijkste mens in mijn omgeving..en daarna ook zonnetje 2, wat kan een mens dan nog meer wensen.
    Ons hele leven met jou-jullie, brengt het opperste gelukk wat een moeder zich maar wensen kan.
    Bedankt lief jong, dat je er bent en lieve Lijn, ook jij meis, je bent me meer waard dan je zelf beseft. Geniet met mn knul deze knaldag hé.Wijsheid komt met de jaren, dus 30 is een mooi begin. Liefs en tot strakjes. Kaatjema

  • 22 Mei 2006 - 21:05

    Ode Aan Mijn ZO-O-N:

    Marco-Paulo

    Ik houd van je

    Omdat je bent

    Ik houd van je

    Om wie je bent

    Ik houd van je

    Omdat je doet

    Als wie je bent

    Ik houd van je

    Om heel je wezen

    Ik houd van je

    Gewoon om van te houden

    Ik houd van je

    Om het wezen

    Dat er wezen mag


  • 23 Mei 2006 - 08:34

    Marjo:

    Speciaal gewacht tot vandaag:

    gefeliciteerd, lieve Marco. Heb je je cadeautje al?
    ik hoop dat jullie er een leuk feestje van maken, neem maar een lekker biertje namens mij!

    veel liefs
    xxx

  • 23 Mei 2006 - 09:42

    Madaleine:

    gefeliciteert mp
    en als je terug bent, dat je dan je verjaardag maar mag vieren en dat het een
    leuke gezellige dag gaat worden-groetjes madaleine en Roderick

  • 23 Mei 2006 - 09:45

    Martjuh:

    Van harte gefeliciteerd ouwe-met je 30e.Maak er iets moois van, want 30 jaar is wel iets heel bijzonders, je hebt ons bijna ingehaald.Geniet vandaag deze dag met je Lijnepetijne.We denken aan je, tussen m'n leren in.xx

  • 23 Mei 2006 - 09:52

    Moedertje:

    en ja hoor
    dit manneke is nu echt
    helemaal jarig
    Heerlijk hé
    al helemaal 30 jaren
    bij deze namens ons allemaal hier in holland
    dat koude bibberlandje
    Van harte gefeliciteerd
    en nog heel vele jaren bij ons gewenst
    Doe nu maar net
    alsof we je helemaal plat knuffen
    en heel dichtbij je zijn
    In principe zijn we dat ook
    heel dicht in je hart
    geniet-zing en dans met de Lijn
    doen wij het hier
    jij in de zon
    wij in de regen
    als de regenboog erdoor gewekt gaat worden
    staan we allemaal aan een eigen kant
    wat een feest
    en ook jij Lijnepetijne, van harte met je lief en geniet intens.Jouw kado valt hier ook in hele goede aarde-hihi,Bedankt voor jullie fijne telefoontje uit het verre Thailand.dag lieve reizigers Knuf

  • 23 Mei 2006 - 20:17

    Plientje En Brammetje:

    Lang zal ie leven, lang zal ie leven, lang zal ie leven in de glooooriaaaaa!
    Van harte gefeliciteerd!!! Maak er een leuke dag van en dan doen we wel een feestje als jullie weer terug zijn!!!!
    xxx

  • 23 Mei 2006 - 21:09

    Marco En Ellen:

    Hoi Luitjes,

    Allereerst hieperdepiep hoera, gefeliciteerd met de verjaardag van Marco Paulo, feest vandaag.
    Zitten ze nog in Thailand of zijn ze alweer terug?Veel groetjes van ons vieren en wij zullen op gezondheid van M.P. een glaasje heffen oke doei
    Ellen met haar aanhangertjes

  • 23 Mei 2006 - 21:48

    Jullie Neef Jeoffrey!!:

    Gefeliciteerd jonge met je 19 e verjaardag! Beetje gevierd daaro, vast wel.Alles goed met jullie.Praat met regelmaat met kaatje,ze was dolenthousiast over jullie belletje naar haar. Leuk joh! Nog vele goeie en mooie dagen toegewenst. Groetjes uit Zevenaar! Jeoffrey

  • 25 Mei 2006 - 09:57

    De Pep:

    na die verontruste berichten over overstromingen in noord thailand gelukkig een sms-je ontvangen van jullie dat het daar bij jullie allemaal gelukkig meevalt. het is hier nu hemelvaartdag maar niks te hemelvaarten vandaag, het komt in de vorm van regen allemaal alleen maar naar beneden, bah!we tellen hier de dagen...ik weet niet hoe het met jullie is, maar het is hier toch wel erg snel gegaan: jullie zijn al weer 3 weken weg !we kijken al weer uit naar je thuiskomst. Geniet er nog lekker van en hou je voeten droog ! heeeeeeel veel liefs,
    de pep

  • 28 Mei 2006 - 15:09

    Berichtgeving:

    25-05-2006

    De overstromingen en aardverschuivingen
    na drie dagen van zware regenval in het noorden van Thailand hebben al
    aan minstens 43 mensen het leven gekost. Zeker 52 mensen zijn nog
    vermist.
    Dat heeft de overheidsdienst voor rampenbestrijding donderdag
    meegedeeld.


    Volgens de reddingswerkers is er bijna geen hoop meer om
    overlevenden te vinden. "De vermisten zijn waarschijnlijk omgekomen",
    zo sprak Bin Banloerit, vrijwilliger bij de hulporganisatie Chinese
    Ruamkatanyu Foundation.
    Hevige regenval zorgde er zondag al voor dat rivieren en
    spaarbekkens buiten hun oevers traden in de vijf noordelijke Thaise
    provincies Nan, Phrae, Lamphang, Uttaradit en Sukhothai.
    Meer dan 100.000 mensen werden door de zondvloed getroffen en
    zeker 168 woningen zijn vernield.
    De spoorverbinding tussen de hoofdstad Bangkok en Chiang Mai, de
    belangrijkste stad in het noorden van het land, moest stilgelegd
    worden door het overtollige water.
    dus blij met jullie sms
    welkom in Bangkok

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Reis Thailand

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2006

Terug in NL

29 Mei 2006

een na laatste dag in het noorden!

20 Mei 2006

Sukothai

17 Mei 2006

Full Moon Party

16 Mei 2006

Groeten uit Koh Pah-Ngan!
Marco-Paulo & Marlijn

Reis Thailand

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 14572

Voorgaande reizen:

07 Mei 2006 - 03 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: